.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سوم خرداد، تداعي گر حماسه جانبازي دلدادگان روح الله

آيت الله طبرسي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ساري و سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران به مناسبت حماسه سوم خرداد، ميلاد حضرت علي ( عليه السلام )  و روز پدر پيام مشتركي صادر كردند.

به گزارش روابط عمومي استانداري، متن كامل اين پيام به شرح زير است:

بسمه تعالي

خرمشهر را خدا آزاد كرد

  ( حضرت امام خميني " ره " )

 سوم خرداد، تداعي گر حماسه جانبازي دلدادگان روح الله است. ياد آور سلحشوري و فداكاري مرداني كه جان بر كف نهادند و عاشقانه، شهادت را برگزيدند و به مصداق «عند ربهم يرزقون» جاودانگي خود را تضمين كردند.

 

سوم خرداد آزمون پايداري در راه اهداف بزرگ و متعالي انقلاب اسلامي بود كه در قالب عمليات غرور آفرين بيت المقدس، مرداني الهي از تبار جهان آرا با رمز  " يا علي بن ابيطالب " ( عليه السلام )، صحنه هاي غرورآفريني را رقم زدند كه حاصل آن آزاد سازي عزت آفرين خرمشهر عزيز بود.

 

فتح خرمشهر بخشي از تاریخ دلدادگی مردانی الهي است و در اهمیت این واقعه الهي همين بس كه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از آزادی خرمشهر به عنوان یادبود و افتخار ملی و میهنی یاد کرده و تاکید می فرمايند: ((حماسه فتح خرمشهر و عمليات عظيم بيت المقدس، در تاريخ اين كشور، خواهد ماند.))

 

 اين نصر بزرگ الهي بار ديگر ياد و خاطره ي شهيد محمد جهان آرا و همرزمان دليرش را در جبهه هاي مقاومت  در ياد ها زنده مي كند و عطر دل انگيزشان را به عنوان سمبل و نماد ايستادگي و رادمردي در ميهن اسلامي پراكنده مي نمايد.

 

تقارن 13 رجب با سوم خرداد، خود فرصت مغتنمي ست براي تامل و تدبر در آموزه هاي آن امام همام و درس آموزه هاي شهداي گلگون كفن و والامقامي كه با اقتدا به مولا علي ( عليه السلام ) و ايثار جان عزيز خود ضمن صيانت از ارزش هاي دين مبين اسلام و خاك وطن اسلامي، فتح الفتوح آزاد سازي خرمشهر سرافراز را در راستاي فتح هاي كننده ي در خيبر و قهرمان غزوه هاي پيامبر ( صلوات الله عليه و آله ) و فرياد مقدس  " يا علي بن ابيطالب " ( عليه السلام ) به انجام رساندند و خرمشهر، پاره ي عزيز وطن را به آغوش ايران اسلامي بازگرداندند.

 

13 رجب ميلاد مسعود و فرخنده ي كعبه زاد عالم امكان، مولي الموحدين حضرت علي ( عليه السلام ) است. وجود نازنيني كه عالم خاك را با قدم هاي خود عزت و اعتبار بخشيد و آسمان را از هلهله و شعف فرشتگان سرشار ساخت. استاد جبرييل امين، يار و همراه و وصي پيامبر ( صلوات الله عليه و آله ) كه ذكر مناقبش، تسبيح ملائك و نام مباركش زينت بخش ذكر مومنان گشت. يگانه مرد حقيقت جويي و حق خواهي كه ولادتش بي گمان يكي از زيباترين فصل هاي كتاب آفرينش و نشانگر مقام والا و پرتو عظمت جايگاه آن امام همام است.

 

مولاي متقيان و امير مومنان حضرت علي ( عليه السلام )، برادر، جانشين و وصي پيامبر (صلي الله عليه و آله)، همسر فاطمه ( سلام الله عليها ) ، پدر حسنين، ياري گر ايتام و محرومان و تهيدستان و جد همه ي امامان بزگواري ست كه خود مبشران داد و آزادي و معلمان اخلاق بوده اند، لذا نام گذاري زادروز خجسته ي ميلاد اين امام همام به روز پدر، ريشه در منش هاي بي بديلي دارد كه اورا به عنوان انساني كريم، سخاوت مند و پدر تمامي يتيمان و بي سرپرستان براي هميشه ي تاريخ جاودانه ساخت.

 

روز پدر تبلور ارزش هاي انساني متعالي و بلندي ست كه در اين اسوه ي پايداري و مقاومت و جلوه ي آرام محبت و دلدادگي به خانه و خانواده و روح سيري ناپذير عشق و مودت و كانون امنيت خاطر تجلي و تحقق مي يابد.

 

اين جانبان با تبريك فرا رسيدن سال روز آزادسازي خرمشهر، شهر خون و حماسه، ميلاد امير مومنان حضرت علي  ( عليه السلام ) و روز پدر به ملت عزيز ايران اسلامي به ويژه مازندراني هاي مومن، انقلابي و ولايي، ضمن گرامي داشت ياد و خاطره همه شهيدان هشت سال دفاع مقدس به ويژه شهدای گلگون کفن عملیات بيت المقدس و اداي احترام به مقام شامخ آن مرغان آسماني، توفيق همگان را در پيمودن راه شهدا، با بهره گيري از استراتژي بلند بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران، امام راحل و در پرتو منويات مقام معظم رهبري ( مد ظله العالي ) از درگاه خداوند متعال مسالت مي نماييم. رجا واثق داريم آنان كه بر سيره، منش و انديشه ي علي و آل او (عليهم السلام) و دوستداري و حب پيامبر و اهل بيت معصوم و پاكش گام بردارند، سعادتمند دو جهان خواهند بود، چرا كه به فرموده نبي اكرم (صلي الله عليه و آله )، سعادت مند حقيقي كسي است كه علي را در حيات او و پس از رحلتش دوست بدارد، ان شاء الله تعالي. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.